28 Ekim 2009

ŞOK'un ARDINDAN-1







Bir çok şirket,yönetici, çalışan zor dönemlerden geçiyor.


Gün geçmiyor ki; kriz bitti mi? Ne zaman biter, bizi etkiler mi etkilemez mi? tartışmaları , şu şirket şöyle sarsıldı, talep şu kadar düştü haberleri manşetleri süslemesin.


Bir yönetici olarak siz kendi şirketinizde Şok'un etkisini azaltmak için ne yapabilirsiniz? McKinsey tarafından Dünya çapında binin üstünde yönetici ile yapılan araştırmada katılanların %80'i şirketlerinin bu krizden kötü etkilendiğini söylüyor. Üstelik araştırmaya katılanların sadece %40'ı ki burada gerçekten büyük şirketlerin yöneticilerinden bahsediyoruz krize hazır olduğunu ve mevcut beceri ve bilgilerinin yeterli olduğunu düşünüyor.


22 Ekim 2009 da gerçekleşen toplantımızda paylaştığım ŞOK'un Ardından Yöneticinin Yol Haritasında bulunması gereken 5 madde ile ilgili sunumundan bazı notları sizlerle paylaşıyorum, umarım yararlı olur.

1-GERÇEKLERLE YÜZLEŞ:


Aslında ekonomik durgunluklar varolan zorlukları ivmelendirir. Zaten her sektörde müşteri kıtlığı, yoğun rekabet, büyüyememe, karsızlık, hızlı taklit ürünler, artan ve gittikçe etkinliği azalan tanıtım çabaları sözkonusuydu. Bu dönem bu gerçeklerin daha büyük baskı ile karşımıza çıkması aslında. Bu gerçekleri kabullenmemek, hala eski tarz şirket yönetmek ve herşey için kötü ekonomiyi suçlamak ölümcül bir yanlış olabilir.


Böyle bir durumda çalışanlarınızın da kaderci yaklaşımları ve herşeyin firmanızın aleyhine ve kontrolü dışında geliştiğini düşünmeleri uzak bir ihtimal değil. Bu tür yaklaşım çalışanlarınızın endişe seviyelerini arttıracak ve en ufak bir problemi bile çözmedeki dikkatlerini dağıtacaktır.


2- STRATEJİYİ MERKEZE KOYUN:

Eski tarz stratejik planlama ritülleri 3-5 yıllık planlar yerine daha esnek kısa süreli planları yapmak öncelikli. Üç temel konuda mutlaka şirketinizin stratejisi belli olmalı: Verimlilik, Yeni Nakit Yaratmak ve Likit Kalmak.


Nakit kalmak birinci öncelik artık günlük, haftalık olarak nakit durumunuzu takip etmek , hatta bizzat alacak takibinin daha fazla içinde olmak gerekli.

Bu dönem bazı verimlilik fırsatlarını beraberinde getiriyor yavaş kalanlardan, karar alamayanlardan, bazı müşterilerden, bazı ürünlerden, sabit maliyetlerden kurtulmanın tam sırası.

Yeni pazarlar, müşteriler yaratmak gitgide müşteri deneyimi yaratmak ile eşdeğer hale geliyor. Bu deneyimi yaratmak ancak ve ancak koltuklardan kalkıp müşteri ile daha fazla vakit geçirmekle ilgili. Özellikle üst yönetimin müşteri ile temasını, iletişimi arttırması, trendleri yakalaması ve daha fazla rol alması gerekiyor.

Devamında ...Şeffaflık, verimlilik ve gelecek umutları..... önümüzdeki hafta görüşmek üzere


SERKAN TOP